אשפתון מתכת – הדרך לשכנע את ילדי ישראל לזרוק זבל

אשפתון ממתכת

זבל הוא אחד הדברים הפחות נחמדים שיש, אם לא נוהגים בו כהלכה הרי שהוא נצבר, מעיק ומציק ומפריע לנו להתנהלות איכותית. על כן אנו צריכים לעשות הכול בכדי להבטיח כי הזבל לא ייערם בביתנו, בגינות הרחוב וברחוב עצמו. אחד הדברים שאנו חייבים לעשות הוא ללמד את ילדנו לזרוק זבל בפחים ובאשפתונים. אשפתון מתכת הוא אחד ההמצאות הטובות ביותר שיש וזאת עקב העובדה כי באמצעותו ניתן להיפטר מהזבל בקלות וללא בעיות. גם הילדים שלנו מרוויחים מאוד מהאשפתונים וגם הסביבה שלנו ועל כן הוא כה משמעותי. ברגע שיש ברחוב אשפתונים ממתכת אנחנו יכולים להיות הרבה יותר רגועים בנוגע לניקיון של הרחוב ואנו יכולים להלך בבטחה ברחוב מבלי לחשוש שאנו עומדים להיתקל בלכלוך. על כן זוהי חובה לשים אשפתונים ברחוב ולדאוג שהם ישרתו אותנו ואת ילדנו בבטחה וללא בעיות.

חינוך – הדרך לשמור על סביבה נקייה

אך כיצד נבטיח כי הילדים שלנו ידעו לזרוק זבל אל אשפתון מתכת? הרי היכולת לזרוק זבל היא לא משהו שנולדים אתו? התשובה היא שעל בתי הספר והגנים לחנך את ילדנו לזרוק זבל אל אשפתונים. חינוך הוא אלף בית בכדי ללמד את הילדים לשמירה על איכות הסביבה ועל משרד החינוך לעשות תכניות ספציפיות ומערכי שיעור סדורים שבאמצעותם המורים ילמדו את הילדים שלנו לשמור על איכות הסביבה. כדור הארץ הוא הבית שלנו ועל כל ילד לדעת זאת וללמוד זאת. אם משרד החינוך לא יחנך את ילדנו לשמור על ניקיון הרי שאנו נחייה בסביבה מלוכלכת ואת זה אף אחד לא רוצה.

חינוך לאיכות הסביבה – לא רק משימתה של מערכת החינוך

אך שימו לב זריקת זבל אל אשפתון מתכת תתקיים לא רק על ידי חינוך של בית הספר אלא גם על ידי חינוך של ההורים. על ההורים מוטלת גם כן החובה לחנך את הילדים לשמירה על ניקיון ובין היתר הילדים צריכים לראות כי ההורים שלהם זורקים את הזבל אל פח מסודר ולא ברחוב.

Scroll to Top