דרוש עוסק פטור ממס

Image

אנשים רבים שואלים את עצמם מדוע מידי פעם אנחנו נתקלים במודעה של דרוש עוסק פטור ממס במקצוע מסוים, מדוע למעשה אנשים מכניסים למודעה שלהם את המילים עוסק פטור ממס ולא רק דרוש פרילנסר בתחום מסוים. התשובה לכך לא נעוצה בסיבה אחת בלבד, אלא בכמה וכמה סיבות שבגינם אנשים מעדיפים לעבוד עם פרילנסרים שהם עוסק פטור ולא עוסק מורשה.

תשלומים

חלק מאותם עסקים או מאותם אנשים מעדיפים לעבוד עם פרילנסר שהוא עוסק פטור מהסיבה הפשוטה שהוא אינו מחייב אותם במס ערך מוסף, מע"מ, ולכן ,זה הופך ליותר כדאי בהיבט הכלכלי. כמובן שמדובר על מקרה בו עוסקים פטורים אחרים שמעוניינים להעסיק עוסקים פטורים, היות ועוסק פטור אינו מחייב על מס ערך מוסך בתשלום שהוא גובה והוא גם אינו יכול להזדכות על מע"מ בתשומות ובשירותים אותם הוא רוכש. יש לציין שהדבר פחות משמעותי לעוסק מורשה אלא רק לעוסק פטור.

יחס אישי

ברגע שאנו מעסיקים עוסק פטור לפרויקט מסויים או לתקופת זמן מסוימת תחתנו, אנו יודעים שהשירותים שאנו מקבל יהיו אישיים ויעילים היות ועוסק פטור זה בדרך כלל עסק קטן עם איש אחד או מספר מאוד מצומצם של אנשים ולכן אנו יודעים שאנחנו לא נכנסים למערכת עצומה בה נהיה רק מספר אלא אנו נהיה לקוח משמעותי של אותו עוסק פטור.

פחות בירוקרטיה

בדרך כלל  בעסקים גדולים ישנה הרבה מאוד בירוקרטיה מצידו של העסק, בין אם בשלב ההזמנה ובין אם בשלבי העבודה ועד שלב התשלום ושליחת החשבונית. בכל שלב אתה עובד מול גורם אחר בחברה, דבר שעלול לגזול מאיתנו זמן רב ולעיתים גם מעצבן מאוד. כאשר אנו עובדים עם עוסק פטור יש בדרך כלל בן אדם אחד שמטפל ברוב הדברים ואנו נמצא את עצמנו עובדים מול או גג מול עוד אחד או שניים במהלך כל התהליך במקום להיות בדין ודברים עם מספר רב של גורמים כאשר אנו עובדים עם חברה גדולה. בנוסף כאשר אנו עובדים עם עוסק פטור אנו תומכים בעסק קטן או בינוני, דבר שמחזק את העסקים הקטנים ומעמד הביניים.

Scroll to Top