מדוע הפוליאוריטן הנו חומר כל כך מבוקש?

Image

מהו פוליאוריטן ובאילו תחומים הוא משמש?

ודאי שמעתם על החומר הנפוץ הקרוי פוליאוריטן (Polyurethane), פולימר אשר מורכב מיחידות הקשורות זו לזו בקשרים אוריתניים. תהליך הסנתוז של החומר מתבצע בצורה עדינה וקפדנית, כזו אשר מבטיחה כי התוצר הסופי ימלא את כל התכונות הרבות אשר מיוחסות לחומר זה. במסגרת זאת, מוצרי פוליאוריטן רבין משווקים כשהם מגיעים כשתי תרכובות נפרדות, וכששתי אלו נפגשות זו בזו מתרחשת התגובה הכימית המאפשרת את היווצרות החומר הסופי. הפוליאוריטן הומצא כבר בשנות ה-40 של המאה הקודמת, ומאז הפך פופולארי יותר ויותר בתחומים רבים ומגוונים. בין שימושיו הנפוצים תוכלו למצוא את תחומי האיטום, הבידוד והציפוי, מן השוק הפרטי ועד לשימושים מסחריים ורחבי היקף.

מה הופך את הפוליאוריטן לחומר כל כך מבוקש ונפוץ?

  • חומר שסונתז בידי האדם – מכיוון שהפוליאוריטן סונתז על ידי האדם, הוא תוכנן כך שיוכל לקיים מספר תכונות חשובות מרכזיות. באופן זה, מדובר בחומר בעל יתרונות רבים על פני חומרים אחרים המצויים באופן טבעי בטבע.
  • מאפשר גמישות בהרכב החומר הסופי – פוליאוריטן ניתן להרכב במגוון צורות אשר נבדלות זו מזו בתכונות פיזיקליות בסיסיות. צפיפות החומר, הקושי שלו וכן מידת המוליכות התרמית ניתנים כולן לשינוי, מה שמאפשר גמישות רבה בעת השימוש בו.
  • כושר בידוד אידיאלי – המוליכות התרמית אליה יכול להגיע הפוליאוריטן המוקצף הנה נמוכה ביותר, מה שהופך אותו לאחד מחומרי הבידוד הנפוצים ביותר בתעשייה המודרנית. בזכות כך, משמש הפוליאוריטן כמבודד של דודים וקולטי שמש, מקררים וחדרי קירור וכו'.
  • חומר חסין נגד אש – בצורתו המוקצפת, הפוליאוריטן משמש כחומר חסין נגד אש וחום. מאפיין זה הופך אותו לפתרון אידיאלי בעבור מי שהבטיחות נמצאת אצלם במעלה הראשונה, בעיקר בתחומי האיטום והבידוד.
  • עמידות לאורך זמן – הפוליאוריטן הנו אחד מן החומרים העמידים ביותר בתעשייה, ומוצרים הכוללים שימוש בו לרוב מחזיקים מעמד למשך שנים ארוכות. תחזוקת מוצרים המבוססים על פוליאוריטן איננה מצריכה הרבה עבודה שוטפת, כך שתוכלו להסיר דאגה זו מראשכם לאחר ההתקנה הראשונית.
  • איננו מהווה הוצאה יקרה – בשונה מחומרי איטום ובידוד אחרים, הפוליאוריטן לא מהווה הוצאה כספית יקרה במיוחד. מאפיין זה תורם לפופולריות ההולכת וגוברת שלו בקרב בעלי המקצוע הבקיאים בתחום.
  • ניתן ליישום במגוון צורות שונות – הפוליאוריטן איננו חומר "מפונק", וניתן לעשות בו שימוש יישומי במגוון רחב של צורות וכלים. מדובר בחומר אשר ניתן להזריק, ליצוק, למרוח, לרסס ואף לשפוך, הכל בהתאם לצורה הרלוונטית לאותה צפיפות חומר גלם וכן לטיב התוצר הסופי המיועד.

לצורך ביצוע עבודות פוליאוריטן – פנו אל מומחה בתחום

לאור המגוון הרחב של צורות השימור בחומר, לצורך ביצוע של עבודות פוליאוריטן כדאי לפנות אל בעל מקצוע או חברה אשר מתמחה בתחום. חרף יתרונותיו ומעלותיו הרבות, סנתוז לא נכון של החומר הבסיסי עלול לפגום בתוצאה הסופית אותה אתם מבקשים להשיג. כמו כן, בעזרתו האדיבה של בעל מקצוע מנוסה תוכלו להגיע אל "המתכון המנצח" של הפוליאוריטן בו כדאי לעשות שימוש – תוך התייחסות אל מידת הצפיפות והעובי הרלוונטיות למשימה. כמו כן, בעלי מקצוע אחראיים מקפידים למלא אחר כלל הוראות הבטיחות וכן לעשות שימוש אך ורק בחומרים שאושרו לשימוש על ידי מכוני התקנים הרלוונטיים. השקעה כספית בשירותיו של בעל מקצוע אמין תשתלם לכם בהחלט בטווח הזמן הארוך, שכם תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהוא אכן ביצע את עבודתו נאמנה. דרך טובה לברר האם יצרתם קשר עם בעל מקצוע מתאים הנה לבקש המלצות מלקוחות קודמים מרוצים, וכך להתרשם מטיב עבודתו ושירותו.

Scroll to Top