מהו בעל מקצוע?

בעל מקצוע

אנשים רבים שואלים את עצמם בתחילת דרכם בחיים האם כדאי לו ללמוד מקצוע מסוים או לחפש את הדרך הקלה והפשוטה יותר הנקראת עיסוק. במאמר זה נתחיל מהסבר קצר אודות ההבדלים בין מקצוע לעיסוק ונפרט אודות החשיבות שבבעל מקצוע ודרישותיו.
מקצוע, הוא תחום פעילות שאדם מתמחה בו ועוסק בו לפרנסתו. יש הבדל בין מקצוע לבין עיסוק קבוע ושאינו קבוע, כאשר המקצוע עצמו דורש מקצועיות והבנה נרחבת באותו תחום פעילות. לעומת זאת, עיסוק הוא פעילות שנעשית על ידי אדם, שלא נדרש ממנו מקצועיות מסוימת או הכשרה מקצועית. ניתן לקחת לדוגמא את ההבדל בין רופא למוכר תפוחים, שהרופא צריך להכין עצמו במשך זמן רב על מנת להיקרא רופא מקצועי מן השורה, לעומת מוכר התפוחים שאמנם עליו לדעת קצת מתמטיקה ואת המיקוח על המחיר עם לקוחותיו, אך עדיין הרופא עובר הכשרה מקצועיות והמוכר עובר תהליך של הכרת השוק ולדעת היאך להתמקח.
 מהו בעל מקצוע

בעל מקצוע, להבדיל מעיסוק כפי שהסברנו, הוא אדם שמייצג את המקצוע בו הוא בחר ועליו להתנהג בהתאם לכך ולעמוד בלחצים שהלקוח מפעיל עליך ולהיות סובלני כלפיו. אך בנוסף למחוייבויות הללו, שהן משתנות בהתאם למקצוע, האפשרויות הנרחבות וקהל הלקוחות שלו גדלים עם הזמן. ככל שבעל המקצוע צובר וותק רב יותר כך יותר אנשים יהיו מודעים אליו ויזמינו את שירותיו.
משמעות המילה "בעל מקצוע" היא אדם שלמד ומכיר את המקצוע שלו ויודע מה הוא עושה, מה הוא צריך על מנת לעבוד ואיך הוא נותן את השירות – המאפיינים הללו חשובים עבור רוב הלקוחות.

מה חשוב שיהיה בבעל מקצוע?

אמינות, התחשבות, אכפתיות, חרוץ וידע במקצוע, הן המפתח להצלחה. לאחר שבעל המקצוע לומד את המקוצע לאורך תקופה לא קצרה עם הצלחות וכישלונות, הוא רוצה לשווק את עצמו לשוק הלקוחות של אותו המקצוע. אך בכדי להגיע ללקוחות ולקבל המלצות טובות, על בעל המקצוע החובה להיות אמין –  שהלקוח יוכל לסמוך עליו כשהוא נמצא לבד בבית. מתחשב – מומלץ להתחשב בלקוח ובצורכיו האישיים כמה שניתן, על מנת לצבור נקודות זכות אצל הלקוח ובכל לקבל הזדמנויות עבודה נוספות. אכפתי – הלקוח ירגיש נעים להיות עם בעל המקצוע אם הוא נותן לו את האכפתיות ויספק תשובות לשאלותיו במידת האפשר. חרוץ ובעל ידע – חובה על כל בעל מקצוע שמכבד את עצמו להיות בקיא בנושאי המקצוע בו הוא מתמחה. כמו שהזכרנו בעל המקצוע מייצג תחום עבודה שלם שמונח על כתפיו.

Scroll to Top