מהי מציאות חלופית? ומה המשמעות שלה מבחינה טכנולוגית

מציאות חלופית

המציאות בה אנחנו חיים שונה בדרך שבה אנחנו חווים אותה ובדרך שבה חברים שלנו חווים אותה, אולם יש בה דברים קבועים שלא ניתן לערער או לחלוק עליהם. הדברים שאנחנו רואים במציאות וחווים באופן פיזי אינם ניתן לערעור, בשונה מרגשות או מחשבות שיכולים להיות שונים מאדם לאדם. רבים מאתנו היו רוצים לחוות גם את המציאות הקבועה באופן שונה או אחר כך שנוכל ליהנות מתחושה רבה יותר של חופש או של תחושה של אסקפיזם.

באמצעות משחקים ואביזרים טכנולוגיים שונים של מציאות חלופית אנחנו יכולים לחוות את המציאות באופן ייחודי ואחר. המשמעות של המציאות החלופית היא שהיא יכולה לאפשר לנו להעצים חוויות ודברים שאנחנו רואים כך שהם יהיו גדולים, עמוקים ומעניינים יותר.

מציאות חלופית לא למשחקי מחשב בלבד!

רבים חושבים שההזדמנות היחידה שיש לנו ליהנות מאמצעים או חוויות של מציאות חלופית היא לשחק במשחקי מחשב. למעשה גם ענקית הטכנולוגיה גוגל התחילה לפתח משקפיים מיוחדת של מציאות רבודה או חלופית דרכם אפשר לחוות את המציאות באופן מועצם ומעניין יותר. משקפיים אלו יכולות לאפשר למי שמרכיב אותן לראות ברחוב למשל את לוחות הזמנים של האוטובוסים או להתעדכן במזג האוויר שיש בכל חלק וחלק בו הוא עובר. כך אורח החיים שלנו יהיה הרבה יותר נוח ונעים.

מציאות חלופית – לצאת מעולם הפנטזיה אל העולם האמתי

בסופו של דבר המציאות של החיים שלנו היא דבר מורכב שיש בו גם מאפיינים סובייקטים וגם מאפיינים אובייקטיביים יותר. היתרון של טכנולוגיות המאפשרות לנו ליהנות מאפשרויות שונות של מציאות חלופית הוא שהן יכולות לאפשר לנו לצאת מעולם הפנטזיה אל העולם האמתי ולשלב בין שני מציאויות שונות אלו גם יחד.

כיום האפשרויות של הדמיון והמרחב הם הרבה יותר נזילים וגדולים בזכות התפתחות טכנולוגית מהירה מאוד שהתרחשה בשנים האחרונות. המציאות הרבודה צפויה להפוך להיות חלק חשוב מאורח החיים שלנו וניתן לשער שבעתיד יהיה לנו קשה להבדיל או להפריד בין מציאות רבודה ובין המציאות הקונקרטית והגבול בין השתיים יהפוך לדק ומטושטש יותר.

מציאות חלופית

Scroll to Top