קבלן שיפוצים – דברים שצריך לדעת

Image

בהיותנו מחליטים לשפץ את ביתנו, אחד הדברים היותר מורכבים אותו עלינו לעשות, זאת מלבד תהליך השיפוץ עצמו הוא בחירה של בעלי מקצוע איתם נעבוד. ניתן לחסוך המון כאבי ראש, זמן וגם לא מעט כסף אם מחליטים לשכור את שירותיו של קבלן שיפוצים מקצועי…

מהם היתרונות של בחירת קבלן שיפוצים

  1. עבודה עם בעלי מקצוע – לרוב קבלנים עובדים עם אותם בעלי מקצוע שנים על גבי שנים ולכן יכולים לאתר את בעלי המקצוע שיתאימו לצרכי השיפוץ שלנו הן בהיבט של תקציב והן מבחינת סוג העבודה.
  2. לוח זמנים – טרם מתחילים לעבוד קובעים עם הקבלן לוח זמנים מסודר על פיו העבודה תתבצע בפועל. העבודה מול לוח זמנים מסייעת לנו לחסוך בזמן וכאמור, זמן היום שווה הרבה מאוד כסף.
  3. ניסיון ומקצועיות – יכול להיות שיש לנו איזשהוא ויז׳ן בראש בתום השיפוץ. קבלן שיפוץ בעל ניסיון יוכל להאיר את עינינו לגבי אינספור טעויות ודברים שאנשים עושים שלא במודע וכך לחסוך לנו הרבה תיקונים בעתיד.

אז מה חשוב לדעת?

ראשית כל, מומלץ שלא לבחור קבלן שיפוצים אך ורק על סמך המחיר שלו. המחיר הוא נושא רגיש ומשתנה שכן קבלן שעמוס בעבודה ולא לחוץ על הפרוייקט שלכם ירשה לעצמו לספק הצעת מחיר גבוהה ולהיפך. לכן, המחיר הוא לאו דווקא פקטור למקצועיות וניסיון. שנית כל, בדקו כמה קבלנים במקביל ואל תתפתו ללכת על האופציה הראשונה, גם אם היא נראית לכם הטובה ביותר.

בנוסף…

  • לפני הבחירה בקשו לראות עבודות נוספות – מקובל מאוד לבקש לראות איך בעל המקצוע עובד ומה רמת הגימור וטיב העבודה. כך תוכלו לקבל החלטה שקולה על סמך עובדות בשטח ולא רק על סמך המלצות של אנשים.
  • פנקס קבלנים – בדקו דרך האתר של משרד הבינוי האם הקבלן בו אתם מעוניינים אכן רשום בפנקס הקבלנים, זה מאוד מאוד חשוב.
  • איך לחלק את התשלום – מומלץ שלא לשלם על כל העבודה לפני שמתחיל הפרויקט. חלקו את התשלום בצורה שתהיה נוחה לשני הצדדים אך השאירו חלק מהכסף לסיום העבודה, כך הקבלן יתעקש על כך שתהיו מרוצים.

Scroll to Top