למה להעסיק מעצב פנים בישראל?

מעצב פנים

מאז ומעולם, הייתה אחריות על מלאכת עיצוב פנים הבית והחדרים, מוטלת על בעלת הבית, שאחראית גם בין יתר מטלותיה בבית, על עיצובו. לעיתים לקחה לעזרתה מומחים ובעלי מקצוע המתעסקים בוילונות, בדים ועוד, אך את רוב המלאכה בעלת הבית עשתה.
רק בשנים האחרונות החל עם ישראל להבין כי עיצוב פנים הוא מקצוע בזכות עצמו, ורבים החלו לחפש אנשים מתאימים שיהפכו את הבית למקום מנוצל היטב שגם נעים להיות בו. השימוש במעצבי הפנים היה נפוץ בעיקר בחו"ל ובעקבות החשיפה לתחום הזה בישראל, החלו אנשים בישראל להתמחות בעיצוב פנים. כאשר בתחילה עיצוב הפנים כלל רק את הבתים, אך עם השנים התחום הולך ומתפתח והגיע גם לעיצוב פנים משרדים ממשלתיים, הכנסת, שדות תעופה, מטוסים, אוניברסיטאות ועוד.

מה שאמרנו כאן הוא טוב ויפה, אך חשוב לדעת כי השוק הזה סובל מהצפה. באגודת מעצבי הפנים בישאל רשומים כ-4,000 אנשים העוסקים במלאכה, אבל רק כ-300  פעילים.
בישראל קיימים שלושה מוסדות אקדמיים (המכללה למנהל בראשון לציון, המכון הטכנולוגי בחולון ושנקר) מעניקים לכמה עשרות תלמידים תואר בעיצוב פנים הכולל ארבע שנות לימוד מפרכות. לצידם קיימים עשרות קורסים וסדנאות בנושא.

המשרדים הגדולים עוסקים בעיצוב פרויקטים תעשייתים וציבוריים, כגון גינות, מסלולי ריצה, מוזיאונים וכו'. הקטנים עוסקים בעיקר בבתים פרטיים כאשר להם יש ביקוש רב יותר, ולאור הביקוש החלו גם משרדי ארכיטקטים להחזיק גם מעצב פנים במשרה מלאה מכיוון שתחום עיצוב הפנים וארכיטקטורה תלויים לרוב אחד בשני.

אז, למה כן כדאי להעסיק מעצב פנים?

מעצב הפנים יודע את המלאכה ובמידה והעסקתם מעצב אמין ומקצועי, היו בטוחים כי העבודה תתבצע כפי רצונכם. מעצב הפנים מתייעץ איתכם הלקוחות בכל שלב ושלב במהלך העיצוב ולכן יש לכך  יתרון בו הנכם יכולים להתערב במהלך העיצוב גם ללא ידע בעיצוב הפנים ולהיות שותפים לאורך כל הדרך.

טוב. ולמה לא להעסיק מעצב פנים?

הסיבה הראשונה לכך היא הכסף. העסקת מעצב פנים לבית, לעסק או משרד אינו דבר של מה בכך. עלות המפגשים עם המעצב יקרה. מדובר בהוצאה לא פשוטה. שנית, תהליך ההתייעצות עם מעצב הפנים עוזרת, אך עם זאת היא יכולה לעורר כעס, עצבנות ותחושת אובדן שליטה בו בעל המקצוע משתלט על החלטת הדברים החשובים לך בתור לקוח.

https://www.youtube.com/watch?v=bvAXzUNK5b0

Scroll to Top