פרגולות אלומיניום בחיפה

פרגולות אלומיניום בחיפה

בעבר, בכדי לקבל היתר לביצוע עבודות ביתיות היה צורך להגיע לרשות המקומית, להגיש בקשה ולחכות חודשים אחדים עד לקבל תשובה. חיובית או שלילית. החל מאוקטובר 2015, חלה רפורמה חדשה שחלק ממנה זכה לכינוי "חוק הפרגולות", כאשר על מנת לבצע עבודת בנייה חדשה, על המבקש למלא טופס דיווח על עבודת הבנייה בלבד – עבודה פטורה מהיתר. כך מיד תוכלו להתחיל בבנייה בלי לחכות יותר מדי.

בשנים האחרונות חל ביקוש גדול להקמת פרגולות אלומיניום באזורים שונים ברחבי הארץ, בפרט בחיפה ולכן הרגשנו צורך לכתוב מאמר על מתקנים ופרגולות שניתן להקים ללא היתר מהרשות המקומית. הבאנו לכם רשימה קצרה של מתקנים שניתן להקים על מנת שתוכלו אתם, הצרכנים, לדעת האם ומתי כדאי לרכוש פרגולת אלומיניום:

  • פרגולה, ששטחה לא עולה על 50 מ"ר או על רבע משטח הקרקע הפנוי לבנייה. כמו כן, היא תוכל להיות מוקמת על גבי הקרקע או על גבי גג המבנה. זהו פטור מהיתר להקמת פרגולה בתנאים הקבועים כיום בתקנות התכנון והבנייה.
  • הקמת גגון או סוכך, המחובר לפחות באחת מפאותיו למבנה בתנאים המפורטים בתקנות במרחק של עד 2 מטר מקיר המבנה – אין צורך בהיתר.
  • על הקמת גגון או סוכך ששטחו אינו עולה על 20 מ"ר וכן על הקמת פרגולה ששטחה אינו עולה על 50 מ"ר אין צורך בהיתר, יש צורך בדיווח על עבודה פטורה מהיתר בלבד.(קישור מצורף בסוף המאמר) במידה והגגון או הסוכך, מחובר למבנה ביותר מפאה אחת ובולט מהקיר יותר מ2 מטרים, הגגון או הסוכך זקוקים לאישור מהרשות המקומית.
  • גדר שאינה עולה בגובהו מעל 1.5 מטרים מפני הקרקע משני צדי הגדר וקיר תמך שגובהו לא יעלה על 1 מטר, שהקמתם איננה בחזית המגרש הפונה לרחוב או לשטח ציבורי פתוח.

בחיפה, מקום הומה אדם ומזג אוויר המאופיין בחום, לעיתים כבד, יש צורך בפרגולות אלומיניום. פרגולות אלומיניום בחיפה ניתן להזמין ממגוון מקומות ויעדים בארץ וביניהם שלנו. בנוסף לכך, על מנת לדווח על עבודה פטורה מהיתר תוכלו להיכנס לאתר הבא ולקבל מידע רב יותר: http://bonim.pnim.gov.il/Pages/interactivehouse.aspx

Scroll to Top