כמה זמן לוקח לפרוץ כספת?

כספת

הזמן שלוקח לפרוץ פתרונות אבטחה יכול לשמש להשוואה בין הדגמים הקיימים. במאמר הבא נציג את המאפיינים של כלי קיבול לאבטחת חפצי ערך ונבין מה ההבדל ביניהם

אחת המטרות העיקריות ברכישת אמצעי אבטחה ביתיים היא לעכב את הגנב ולמנוע פריצות. עם זאת, לכל אמצעי אבטחה מאפיינים שונים וכדאי להכיר אותם. האמצעי הנפוץ והשכיח ביותר הוא כמובן בית קיבול מאובטח לשמירת כספים, חפצי ערך ומסמכים רגישים וכולנו יודעים שקוראים לו כספת. מנגד, רק מעטים מבינים את ההבדל בין בתי הקיבול או יודעים כמה זמן לוקח לפרוץ כל אחד מהם.

הנה למשל מספר מאפיינים בולטים של בתי קיבול מאובטחים והזמן שלוקח לפרוץ אותם:

א. בתי קיבול קטנים – דגמים קטנים שמחירם ה מאות שקלים עשויים להיפרץ בתוך 15 שניות עד 5 דקות. זהו זמן מינימאלי בלבד שלא תמיד מעכב פורצים וגנבים ולעיתים אף מעודד אותם למהר. מצד שני, בתי קיבול קטנים משמשים ליצירת הרתעה בלבד ובכל מקרה הם לא מומלצים עבור חפצים יקרי ערך או מסמכים רגישים במיוחד. השימוש בהם מתאים רק לבית או למקומות שבהם ישנם אמצעי אבטחה נוספים.

ב. כספות קיר – אלו בתי קיבול שעלולים להיפרץ בתוך 10-20 דקות. היתרון שלהם הוא התאמה למגוון רחב של צרכים ומטרות לרבות שמירה על חפצי ערך במשרדים, בתים פרטיים וחנויות. עלות ההתקנה גם היא נמוכה ולעיתים כלולה במחיר, אז חשוב להתייעץ לגביהם עם אנשי מקצוע מיומנים.

ג. בתי קיבול בינוניות – פתרון האבטחה המומלץ על ידי חברות הביטוח נקרא כספות בינוניות. הן עומדות בכל פריצה קרה לרבות שימוש בפטיש, מברג, לום וכלים אחרים שאינם חשמליים ועלולים להיות ברשות פורצים או גנבים. מנגד, בפריצה חמה ותוך שימוש בלהביור או אבן חיתוך ניתן לפרוץ את בתי הקיבול הללו וזה דורש בערך חצי שעה עד שעתיים בתנאי מעבדה. המשמעות הפשוטה היא שעבור רוב המשתמשים מדובר בפתרון אידיאלי שמציע איזון בין עלות ותועלת.

ד. דגמים שעומדים בתנאים מחמירים – בקצה העליון של הסקאלה נמצאים פתרונות אבטחה שעומדים בכל התנאים המחמירים. התנאים נקבעים על ידי גופים אובייקטיביים ברחבי העולם והם מחייבים יצרנים, משווקים ויבואנים של בתי קיבול. כאן מדובר על כספות שעומדות גם כן בכל פריצה קרה ובפריצה חמה באמצעות להביור או אבן חיתוך יש צורך בעד שעתיים של עבודה בתנאי מעבדה. כמו כן, התקנים הבולטים בוחנים עמידה בפני אש, לחות ופיצוץ ולכן מחמירים את הסטנדרטים.

כיצד בוחרים פתרונות אבטחה?

הזמן שלוקח לפרוץ כספות הוא לא הפרמטר היחיד שצריך לבדוק כאשר משווים בין פתרונות האבטחה שעל הפרק. בראש ובראשונה, חשוב לזכור שאת כל סוגי בתי הקיבול אפשר לפרוץ והשאלה היחידה היא לכמה זמן מעכבים את הגנב. בנוסף, רצוי להגדיר את מסגרת התקציב ולבדוק את מידת ההתאמה של כל פתרון אבטחה לסוג התשתית.

בניגוד לסברה הרווחת, המקום שבו מתקינים בתי קיבול לאבטחת חפצי ערך ומסמכים רגישים חשוב לא פחות מאשר חומרי הגלם שבהם משתמשים על מנת לייצר כספות. ההתקנה צריכה להיות חזקה, עמידה ואמינה והיא נדרשת להתאים לאופי השימוש וההרגלים של הלקוח. בשביל לבחור פתרונות אבטחה ברמה גבוהה כדאי לברר לגבי התאמה לצרכי הביטוח ובאותה הזדמנות לבדוק האם ניתן לבצע התקנה ללא סימני זיהוי.

לסיכום, יש המון סוגים של כספות וכל אחת מהן היא בעלת מאפיינים אחרים. המאפיינים מתבטאים בזמן שלוקח לפרוץ את בתי הקיבול ומושפעים מההתקנה והתקנים.

המאמר באדיבות j-sh  תעשיות בטיחות וכספות

כספת

Scroll to Top