חוות דעת רפואית משפטית אורטופד

חוות דעת רפואית משפטית

אורטופד הוא איש מקצוע שמוסמך לכתוב חוות דעת רפואית לבית משפט בשלל נושאים וסוגי תביעות. במאמר הבא נרחיב על כך ונביא טיפים לבחירת האורטופד המתאים למשימה

חוות דעת רפואית משפטית נועדה לשמש ככלי שבעזרתו ניתן לקבוע אחוזי נכות ולהעריך נזקים שנגרמו בגין רשלנות רפואית, או בעקבות תאונה ומחלה. יתרה על כך, חוות הדעת היא הכלי המקצועי ביותר להערכת תעריף פיצויים שמגיעים לנפגע. זה קורה כי השופט הוא בדרך כלל לא איש מקצוע עם רקע רפואי, לכן חשוב שהוא יקבל חוות דעת מנומקת ומבוססת.

עם זאת, יש כמובן הבדל בין חוות הדעת. ההבדל העיקרי נובע מכך שכל תחום רפואי הוא בעל מאפיינים שונים. כתוצאה מכך, אורטופד כותב חוות דעת אחרת מרופא כירורג או מרופא מרדים. בנוסף, לתחום ההתמחות של הרופא ולמורכבות המקרה יש השפעה על המחיר של חוות דעת רפואית משפטית ועל האופן שבו ניתן להשתמש בה.

מה כדאי לדעת על חוות דעת רפואית משפטית אורטופד?

תחום ההתמחות של אורטופד היא דוגמא טובה למאפיינים של חוות דעת רפואית משפטית. הנה למשל כמה דברים שכדאי לדעת עליה:

א. תחום העיסוק של אורטופד – חוות דעת רפואית משפטית אורטופד נכתבת על שלל נושאים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, היא לא מתייחסת רק למחלות, ליקויים ופגיעת טראומה של מערכת העצמות והשרירים בגוף, אלא עוסקת גם בגישות כירורגיות של הגפה העליונה ובאזורים רגישים כגון חגורת כתפיים וכתף, זרוע ועוד. בפועל, זה אומר שכתיבת חוות דעת רפואית משפטית אורטופד חייבת להיות מנוסחת באופן ברור ונהיר.

ב.  פניה לאורטופד מומחה – בהגשת תביעה בגין נזקי גוף ישנה חובה להציג חוות דעת רפואית. חוות דעת רפואית משפטית אורטופד למשל יכולה לשמש כראיה לטענת התביעה, בין אם מדובר בנושא שקשור לרשלנות רפואית, תביעה בעקבות תאונת דרכים או תאונת עבודה וגם תביעה נגד משרד הביטחון או המוסד לביטוח לאומי. בנוסף, אפשר לפנות לאורטופד מומחה כחלק מתביעה לקבלת פיצויים מחברת ביטוח בגין פוליסת תאונות אישיות, אובדן כושר עבודה וכן הלאה.

ג. בחירת אורטופד זמין – התזמון של הגשת חוות דעת רפואית שחתומה על ידי אורטופד מומחה חיוני להתנהלות תקינה. מבחינת התובע, יש לבחור אורטופד זמין שיאפשר את הגשת חוות הדעת במועד שנקבע על ידי בית המשפט. בהמשך, ניתן גם לערב את האורטופד בשביל לקבל ממנו חוות דעת נוספת.

לסיכום, אורטופד הוא איש מקצוע שעובר תהליך ארוך של הכשרה. בין היתר, אורטופד מוסמך לכתוב חוות דעת רפואית שתשמש תובעים בהתנהלות בבתי משפט. בעזרת חוות דעת רפואית משפטית אורטופד למעשה מנמק את התביעה ומפרט את מה שעומד מאחוריה. מבחינת בית המשפט, הגשת חוות הדעת היא חלק מההליך ולכן יש לה חשיבות רבה.

חוות דעת רפואית משפטית

Scroll to Top