מה ההבדל בין טרקטורונים לבין רכבי שטח?

טרקטורונים

טרקטורונים ורכבי שטח הם כלי רכב שונים. הם משרתים מטרות שונות, ויש להם צרכי ביטוח שונים. בפשטות שלו, רכב שטח (ATV) מוגדר כרכב עם האפשרויות הבאות: תנוחת ישיבה על פני שטח, היגוי כידון ויכולת תמרון במגוון תנאי שטח.

אמנם יש מגוון של התאמות ושינויים לטרקטורונים, אבל בבסיסם כל הטרקטורונים חולקים את שלושת התכונות הללו.

תכונות הבלימה וההאצה של טרקטורונים

רוב הטרקטורונים זמינים עם אפשרות הפעלה ידנית של רכיב ההאצה. אפשר לשנות את כיוון תנועת הטרקטורון ולשלוט בתאוצה של הרכב על ידי סיבוב ידית הטרקטורון. בהתחשב באופי הבלתי צפוי של מכסה טרקטורוני השטח, אפשרויות שינויי הכיוונים עלולות להקשות על תנועה חלקה של הרכב, ולסכן את הנהג.

כך, לדוגמה, אם הנהג רוכן קדימה ומסובב את הרכב בטעות במהלך ירידה, הרכב עלול לתפוס מהירות באופן בלתי צפוי. זה יכול בקלות לגרום לנהג להיזרק קדימה מהרכב, והרכב עלול להתגלגל וליפול על הנהג.

על מנת לבלום, מפעילים של טרקטורונים יכולים להשתמש בידית הבלם או בדוושת הרגל, תלוי איזה סוג טרקטורון הם מפעילים.

ציוד בטיחות

טרקטורונים לרוב לא מגיעים עם ציוד בטיחות כחלק מהרכב. לחלקם יש "מוטות גלגול" – צינורות פלדה חזקים היוצרים מבנה דמוי כלוב סביב המפעיל כדי לספק הגנה אם הרכב מתגלגל.

מפעילי טרקטורונים צריכים לשקול בחום לבישת ביגוד מגן, מגפיים וכפפות – ועליהם תמיד לחבוש קסדה.

שימושים

כאמצעי תחבורה מהיר על פני קרקע מחוספסת, טרקטורונים הם כלים רבי ערך. יחד עם זאת, הם משמשים בעיקר לבילוי, כמו מרוץ או רכיבה על שבילים.

שיקול העלות

בהשוואה לרכבי שטח, טרקטורון הוא אופציה הרבה יותר ידידותית לתקציב. בעת תכנון הרכישה שלהם, קונים פוטנציאליים צריכים להקפיד לקחת בחשבון את העלויות הנוספות של ציוד בטיחות וביטוח.

מה זה רכב שטח?

רכבי שטח בנויים ומשמשים יותר לעבודה מאשר לבילוי. הם גדולים, חזקים, מסוגלים להושיב נוסעים זה לצד זה, ובנויים עם הרבה מקום אחסון. הם משמשים בדרך כלל להובלת ציוד ואספקה במקומות שהופכים את השימוש במשאית לבלתי מעשי או בלתי אפשרי.

Scroll to Top