נעים להכיר: מסעדה הודית

מסעדה הודית

צוהר קטן לעולם גדול

החיך קורא לשינוי!

רובנו מכירים היטב את המטבחים המזרח תיכוניים על גווניהם, ניסינו את מנעמי גיאורגיה ואף הרחקנו כבר מזמן עם הסושי עד יפן. לכן מאוד מפתיע – וחבל – שהמטבח ההודי לא מקבל בישראל את המקום הראוי לו. עם אינספור מאכלים, המון צבעים וטעמים שונים ומדהימים, מדובר ללא ספק בנקודת ציון מרכזית עבור כל חובב אוכל באשר הוא.

מה יש לאכול?

ואכן, היום כבר ניתן למצוא מבחר רחב של מסעדות הודיות ברחבי הארץ בכללה, מצפון ועד דרום. אך כשאומרים מסעדה הודית, למה מתכוונים? המטבח ההודי הינו עשיר בטעמים ומאכלים שונים, ולכן לאחר שלומדים להכיר אותו אך מעט, סביר להניח שהשאלה תשתנה- איך לבחור? ובכן, נתחיל בהתחלה: מנות ראשונות. מדובר בעושר של מתאבנים טעימים כגון סמוסה (מאפה גבוה ממולא בתפוחי אדמה וירקות), בג'יה בצל (שהוא למעשה הגרסה ההודית של טבעות בצל), או רייטה (מלפפון ועגבניה מתובלים עם יוגורט). ועל הטעימה הזאת יש להוסיף את הגרסאות הבשריות: סמוסה בשר, כנפי עוף בנוסח טנדור או פקורה, ועוד. אך כאמור, הגענו רק לטעימה מהמנה הראשונה.

מנה עיקרית

הזכרנו את הטנדור, שממשיך איתנו גם לכאן- מדובר בעצם במעין תנור עשוי חימר ומבוסס על גחלים, אשר משמש במקביל הן לצלייה הן לעישון. בטן הטנדור תוכל להפיק לנו עוף שלם שנצלה על גחליו לאחר השרייה לילית בעשבי תיבול, עוף טיקה (נתחים צלויים של חזה עוף), או רסמי- שיפודי עוף צלויים שתובלו בירקות מוקרמים. רסמי, זה טעים!

נמשיך עם העופות: גם כאן, המטבח ההודי מציע לנו עושר עצום של כעשר מנות שונות- בין אם זה עוף מנצ'ורי (כדורים עשויים עוף טחון ברוטב שום), בטטה עוף (מוקפץ עם בטטה וירקות), או צ'יקן גואה (מוגש עם קרם קוקוס ופירות יבשים). וכמובן שאי אפשר לדבר על המטבח ההודי מבלי להזכיר את הקארי- אשר מגיע בגרסת העוף או הבקר, וישנה גם הגרסה הצמחונית.

לצד אלה, מרכיב חשוב נוסף במטבח ההודי הוא הירק, עם המון מנות על טהרת הצמחונות.

Scroll to Top