פרגולות עץ למרפסת

פרגולות עץ למרפסת

פרגולות עץ למרפסת – מה אתם חייבים לדעת?

בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר אנשים בוחרים לשים במרפסת שלהם פרגולת עץ. התפתחות הביקוש בתחום, יצרה פיתוחים רבים והתקדמות בבחירת החומרים, בעיצובים ובמגוון ההצעות בשוק.

הבחירה בפרגולות מעץ למרפסת היא מובנת. זהו פתרון נפלא ליצירת מרחב נעים ומעוצב לישיבה, משחקים ובילוי מחוץ לבית. בבתים אשר אין בהם שטח חיצוני פרטי כמו גינה או חצר. בחירה בבניית הפרגולה, מספקת תחושה של חצר, במפרסת הביתית. אם מוסיפים לפרגולה גם עציצים, אדניות ואף עצי פרי במידה והמרפסת גדולה מספיק, נוצרת תחושה של גינה מושלמת בבית שלכם.

מעבר לדקורטיביות של פרגולות מעץ, הן גם מהוות פתרון פרקטי כנגד השמש להצללה, בסיס טוב לצמחים מטפסים וכמובן, יכולה לשמש כסוכה למי שבונה.

בחירה בעץ מתאים לפרגולה למרפסת היא קריטית. בניגוד לפרגולה בחצר, שם השיקולים בבחירה בעץ מורכבים מאסתטיקה ומחיר בלבד, בבניית פרגולה במרפסת ישנם שיקולים נוספים שיש לקחת בחשבון כמו כובד העץ. מכיוון שמדובר בהוספת משקל לא קטן למשקל המרפסת שלכם. 

לכן, חייבים להתייעץ עם בעל מקצוע בנוגע לבחירת העץ הנכון, עץ שלא יכביד על המרפסת ולא יגרום חלילה לנזקים לנכס שלכם. בונה הפרגולות בו תבחרו, יוכל לבדוק את המרפסת שלכם ולתת לכם המלצה על מספר סוגים רלוונטיים לעבודה. בחלק מהמקרים, יהיה צורך בהתייעצות עם מהנדס בניין, שיידע לומר לכם ולבעל המקצוע, האם ניתן לבנות פרגולה על המרפסת ואם כן, מה צריך להיות משקלה בכדי לשמור על המבנה ועל המרפסת מנזק.

במידה ופניתם לבעל מקצוע לבניית הפרגולה והוא אינו עובר אתכם תהליך של בחירת העץ לפי המשקל הנכון לה, זהו סימן אזהרה עבורכם וכדאי לכם לנסות ולמצוא בעל מקצוע אחר, כזה שמבין ויש לו ניסיון בבניית פרגולות במרפסות ויודע שלא כל מרפסת, מתאימה לפרגולה ולא כל עץ, מתאים למרפסת שלכם.

לאחר שבחרתם את סוג העץ המתאים, קיבלתם אישור מהנדס ואתם מוכנים לעבודה. נשאר לכם רק לבחור את העיצוב, הגודל והמבנה של הפרגולה. תוכלו למצוא מגוון של עיצובים באינטרנט מהם תוכלו לקבל השראה. ניתן לבחור במראה קלאסי ונקי, מרובע או מלבני. וניתן להתפרע וללכת על פרגולות עגולות או קעורות. כמעט כל דבר, אפשר לעשות. זה רק עניין של בטיחות, מחיר וחוש הטעם שלכם. בהצלחה!

Scroll to Top